Testimonial van Marjolijne van Buren-Molenaar

Toen half maart de lockdown een feit was, gingen we gratis online meditatiebijeenkomsten aanbieden. Dat werd in zo’n korte tijd zo’n succes (meer dan 100 deelnemers) dat we op zoek gingen naar een professionele host.

Jouw professionele ondersteuning gaf mij als ‘gastvrouw’ en Marianne Bentzen als meditatiebegeleider meer ontspanning. Zo van: Christa draagt zorg voor de techniek, wij kunnen ons richten op ons eigen werk.

Je deed telkens je uiterste best; ook als er soms wel eens iets (technisch) mis ging deed je wat je kon om dat op te lossen cq. daarvan te leren.

Je spant je echt in om te doorzien waar de klant behoefte aan heeft, zowel technisch als meer menselijk gezien.

Sterker nog: ik héb je ondersteuning al aan een ander aanbevolen en ik heb genoemd dat je het technische deel van een grotere zoom-meeting uit handen kunt en wilt nemen.

Heb je nog tips? Het feit dat je deze vraag stelt, vind ik al een positief teken. Wat ik nu kan bedenken: op een gegeven moment kwam ik erachter dat de host een ander host kon maken, waardoor je niet meer de hele tijd bij de nabespreking van Marianne en mij hoefde te zijn. Dat had ik graag van jou gehoord (en ik realiseer me ook dat we met z’n allen zoom zaten uit te vogelen tijdens de lockdown). Wat niet wegneemt dat je wat mij betreft nog iets pro-actiever zou mogen zijn; jij kent veel beter de (on)mogelijkheden van zoom en kunt daar vanuit je klant goed adviezen geven. Bijvoorbeeld wat we aan het einde deden, dat je op ‘record’ klikte als Marianne aan het woord kwam en de opname stopte zodra één van de deelnemers wat deelde, dat soort creatief-technische ideeën zou je wat mij betreft zelf mee mogen komen. Het komt op mij over dat je eerder neigt naar (te) bescheiden dan (te) grote mond.

Het ging natuurlijk op enig moment nogal mis (toen je vergeten was op ‘record’ te klikken). Daar heb je in mijn beleving professioneel op gereageerd, waardoor de samenwerking alleen maar beter werd. Waarbij het me wel opviel dat je nogal neigde naar je te schuldbewust op te stellen, dat had voor mij niet gehoeven. Ten eerste omdat het gewoon maar een menselijke fout was (dus 1x een welgemeend ‘sorry’ is dan wat mij betreft genoeg), en ten tweede omdat er dan het risico is dat het ten koste van het vertrouwen dat ik als klant in jou heb gaat (zo van: die voelt zich zo schuldig en onzeker, is ze wel professioneel genoeg?). Maar die waarneming vindt komt mogelijk (waarschijnlijk… 😊) ook nogal voort uit mijn beroepsdeformatie, want niet voor niets hebben we tot het einde voor een samenwerking met jou gekozen.

BodyMind Opleidingen